keskiviikko 19. tammikuuta 2011

Moi!

Mä oon siis Romeo niinku ehkä kaikki jo tiedätte. Oon nyt vähän reilu 1-vuotias jo, eli aika iso poika! Ainaki mun mielestä oon jo iso. Mun pitäis kuulemma kertoa teille nyt asioista, mistä mä tykkään. Oikeestaanhan mä tykkään melkein kaikesta ja kaikista. Kaikki ihmiset on musta kivoja, ainakin jos ne antaa mulle jotain herkkuja. Ihmiset myös rapsuttaa mua ja ottaa mua mukaa joka paikkaa, se on kivaa. Kaikenlainen ruoka on myös hyvää, oon pari kertaa joutunu hankaluuksiin kun oon ollu liian ahne. Mut minkäs sille voi jos yrittää kasvaa vieläki isommaks pojaks! Enhän mä kasva jos mä en syö.

Yks asia syömisen lisäksi mistä tykkään, on nukkuminen. Nukun yleensä pitkät yöunet mukavasti ihmisen kainalossa peittojen alla sängyssä. Siellä onki mukavan pehmeä ja lämmin. Joskus jos kaipaan omaa rauhaa, käyn nukkumaan myös omaan koppaani. Nii, on mulla myös sellasia "omia paikkoja", missä nukun esim. ollessani yksin kotona. Yks on sellanen pyöreä, pehmeä koppa mihin pystyy helposti käpertymään nukkumaan. Ja siitä näkee kuka tulee. Toinen on sellainen sininen mökki minne pääsen piiloon ja nukkumaan omassa rauhassa. Mut jos mä vaan nukun päiväunia niin ihmisen syli on paras paikka! Siinä on mukava olla kun saa rapsutuksia koko ajan ja on lämmin.

Tykkään myös kaikista pehmeistä ja sellasista minne voin kaivautua. Erilaiset pehmeät viltit tai tyynyt on kivoja. Siihen voin tehä just sellasen pesän ku haluan! Mä harvoin makaan pelkästään lattialla. Tai oikeastaan en ikinä edes lattialla, hrr se on kova ja kylmä! Siinähän tulee luut kipeiksi! Makoilen joskus (myönnettäköön että melko harvoin) pehmeän maton päällä. Mutta ei siinä oo ollenkaa niin hyvä.

tää viltti on sopivan pörröinen ja pehmeä

- Lempiherkku on ihan vaan ihmisten tavalliset makkarat ja nakit. Voi että ne on hyviä! Ne on mulle melko harvinaista herkkua, muta voisin seisoa vaikka päällä jos saisin niitä.

- Mun lempiruoka on maksamakkara. Se onkin oikeastaan ainoa raejuuston kanssa, mitä saan tavallisen ruuan lisäksi. Mun mielestä mun ruokavaliota pitäisi vähän monipuolistaa. En mä jaksa aina samoja ruokia mussuttaa, alkaa pikku hiljaa kyllästyttää! Mä siis syön Royal Canini chihuahuoille tarkotettuja papanoita ruuaksi.

- Lempilelu: hmm tää onki paha! Koska oikeestaan mä tykkään leikkiä vähän kaikenlaisilla leluilla. Semmosilla mitkä vinkuu sekä sellasilla palloilla joiden perässä saa juosta. Mutta ehkä mun ehdottomia lemppareita on kuitenkin pehmolelut! Niiltä on niin mielettömän kiva purra korvia ja silmiä irti! Ja puremisleikin lisäksi, niidenkin kanssa voi leikkiä heitto -ja vetoleikkejä. Sanotaan vaikka, että pieni koira on lemppari. (tai se mitä siitä on jälellä, kjeh oon syöny siltä jo korvat ja hännän ja jalan ja silmät ja kuonon ja...)
tämä on joskus näyttänyt koiralta
romeolle varta vasten tuhottavaksi ostettu pingviini

- Pahoja tapoja mulla on mun mielestä melko vähän. Ihmiset ei aina vain ymmärrä mun huumoria. Ne jotenkin aina suuttuu, jos vaikka vähän roikun niitten housun lahkeessa tai revin sukkia jos ne yrittää pukea. Ne ei myöskään tykkää, kun tsekkaan mitä roskiksista löytyy. Musta on hurjan kätevää kaataa roskikset maahan nurin, ja sitte kaivaa roskat ulos sieltä. Siinähän saa tosi hyvin katottua, jos siellä ois joku mehukas nenäliina revittäväksi tai joku karkki syötäväks.


Mun oli myös pakko maistaa tässä yksi päivä lacostea. Se tuoksui niin hyvälle ni ihan vähän vaan maistoin pohjasta, no ei emäntä kyllä tykänny ku jäin kiinni rysän päältä. Torut sain ja menin häpeämään piiloon. En taida maistaa enää uudestaan...
Nyt mulla taitaa olla ulkoiluaika, tuun vaikka huomenna taas jatkamaan turinointia ja kerron sit lisää tälläsiä tärkeitä faktatietoja musta. Palaillaan! (Niin ja jos teillä on jotain mitä haluatte tietää, niin kertokaa!)

8 kommenttia:

  1. Vooii sulonen postaus : ) ! ihana romppu.
    Oon pitkää miettiny, kun harvoille eläimille ei saa antaa maitotuotteita, nii saako siis koirille, kun monet antaa just esim raejuustoa tai piimää ym. Eiks tuu mitää vatsavaivoja? :o

    VastaaPoista
  2. oho toi "harvoille eläimille ei saa antaa" : D siis että harvoin saa antaa, ei että harvoille ei saa antaa. XD

    VastaaPoista
  3. Anonyymi, koirille saa syöttää maitotuotteita kunhan ne on laktoosittomia / vähä laktoosisia :)

    VastaaPoista
  4. Ihan huippu blogi! :O
    Alan lukee! :)
    Mullakin on koira. Mun ja sen seikkailuista voi lukee täältä:
    http://mangustinblogi.blogspot.com

    VastaaPoista
  5. mangusti, kiitoksia! Ja jee :) Käynkin katsomassa sun blogia.

    Satsuma, :)) Romppu kiittää!

    VastaaPoista
  6. JATKA JO!! :DD

    toivepostaus:
    Rompun lempinukkumapaikat (kuvina)

    video rompusta ulkona?


    yms.

    VastaaPoista
  7. Joo pahoittelen hiljaisuudesta. Huomenna tulossa jonkinlainen postaus :)

    VastaaPoista