sunnuntai 21. marraskuuta 2010

Minäkö muka kasvanut?

Pohdimme tässä juuri yksi päivä, että eivätkö eläimet (lähinnä koirat) tosiaan ymmärrä, että hekin kasvavat. Sinne minne ne ovat pentuna mahtuneet, tunkevat he itsensä myös täysikasvuisena. Romppu väläytteli tänään jälleen fiksuuttaan, tunkemalla itsensä tuolin alle.

Kyllähän Romppu sinne pentuna helposti mahtui ryömimään, mutta on poika nyt vähän kasvanut. Tuolin alle oli vierinyt Romeon lelu, pieni pinkki pallo ja poika halusi sen juuri ja nyt. Sinne se sitten tunki itsensä, ja sai pallon. Kun oli takaisinryömimisen aika, alkoi poikaa hirvittää. Se vinkui ja katsoi minua anelevasti, josko auttaisin sen pois sieltä. Pienellä kannustuksella, poika sitten puski itsensä loukosta pois. Saapa nähdä, meneekö Romppu jatkossa vielä tuolin alle piiloon.
eipä ole poika enää ihan samaa kokoluokkaa. (vrt. karmiin)
"hahahaa sainpas minä sen!..."

"... mutta oho tää oliki matalampi ku mä muistin!..."




"... hmm mitenköhän mä mahun täältä pois.."



".... auta jooko mua!... "



".... mä mahun mä mahun mä mahun!"



"onneks oon pienin ja mahun joka paikkaan"

2 kommenttia: