lauantai 9. huhtikuuta 2011

Uudet valjaat

Heippa taas, Romeo täällä! Pääsin pitkästä aikaa kirjoittelemaan tänne. Tällä kertaa aijon kertoa teille reissustani cityyn ja siitä kun minulle mentiin ostamaan ekat ihka omat valjaat!

Omistajani otti minut siis mukaansa eläinkauppaan, jotta pystyi sovittamaan valjaita päälleni. Pääsin pitkästä aikaa kulkemaan "kaupungissa", mutta eipä siinä ollut mitään erikoista. Olihan siellä paljon autoja ja kävelijöitä ja meteliä, mutta mä keskityin lähinnä hajujen haistelemiseen. Ja tottakai mun piti jättää hieman omia hajujanikin jälkeeni. Pääsin vierailemaan vaatekaupassa, jossa maltoin odottaa kiltisti ja kärsivällisesti. Ja mikäpä siinä, kun koko ajan sain rapsutuksia ja ihailuja.

No, sitten mentiin eläinkauppaan. Ensimmäisessä eläinkaupassa sain kulkea maassa, ja voi vitsi miten hyviä tuoksuja siellä oli! Omistajani olivat keskittyneet valjaiden katseluun ja en voinut olla nostamatta jalkaa. Jäin kyllä rysän päältä kiinni itse teosta, ja sain kamalat nuhtelut. Omistajani oli kuulemma noloissaan ja hieman suutahtanut, ja loppuajan jouduinkin tyytymään sylissä olemiseen. Höh, oisin voinut merkata reviirikseni vielä toisenkin puolen siitä kaupasta!

Ensimmäisestä kaupasta ei löytynyt mitään ja toisessakin näytti ensiksi toivottomalta. Minulle sovitettiin vaikka kuinka monia valjaita päälle, kaikki olivat liian isoja ja yhdet liian pienet. Multa alkoin kärsivällisyys jo hieman loppua siihen sähellykseen. Mutta sitten, viimeiset kokeiltavat valjaat olikin mulle sopivat! Ne näytti kyllä kamalan pieniltä, mutta no olenhan mä aika siro ja sopusuhtainen. Sain kuin sainkin siis valjaat itselleni.

Olin kuulemma ollut reipas kaupunkikulkija, mutta emäntä oli häpeissään siitä, kun olen kuulemma liian innokas merkkailemaan. Hän mainitsi jopa sanan "merkkailusuoja" mikä ei todellakaan kuulostanut hyvältä! Siis minähän en mitään vaippoja ala pitämään. No, jos ensi kerralla malttaisin mieleni ja pitäisin kaikki neljä jalkaa maassa. Tässä muutama kuva valjaista, en jaksanut olla kuvauksellinen tänään kun väsyttää niin paljon. Joten, nyt aurinkoon köllimään!


Valjaat maksoivat 27€, onko se vähän vai paljon pikkukoiranvaljaista normaalihintaisiin nähden?

2 kommenttia:

  1. Vau, onpas hienot valjaat löytynyt kotiin! Meillä samanlaiset siniset valjaat mäyräkoiralla käytössä. Ja kestäneet VUOSIA. Laadusta kannattaa maksaa.. ;)

    VastaaPoista
  2. Wiivi, no hienoa kuulla että on kestävät! :) Ainakin mukavat päällä kun on tuommosta pehmeää kangasta.

    VastaaPoista